Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výbušný maxirozhovor s Martinem Konvičkou

6. 10. 2016 23:00:00
Martin Konvička (* 2. listopadu 1969, Opava) Docent působící na Jihočeské univerzitě. Po rozpadu spolku Blok proti Islámu je předsedou Iniciativy Martina Konvičky.

Jak se ze vzdělaného člověka, který rozumí broukům a vyučuje na univerzitě, stane člověk, který nemá rád Islám a imigranty?
Islám je naprosto proti všemu, čeho jsme za 2000 let evropské civilizace dosáhli, včetně zkoumání motýlů a brouků. Já jsem o tom dost psal, protože to je taková ta zvídavost, rýpání se ve věcech zdánlivě nepodstatných, čistě pro radost ze zvídavosti. A samozřejmě víme, že pod nějakou islámskou nadvládou by tohle během pár generací skončilo, nebo by to bylo zredukováno a zploštěno. Také jsem se nikdy netajil tím, že ještě více než brouky mám rád ženy a představa, že by tady někdo diktoval ženám i mužům, jak mají žít, jak se mají oblékat, jak mají vést svůj sexuální život, ta se mi vůbec nelíbí, protože to si musí rozhodnout každý člověk sám. Takže, tyto dvě věci. To omezování v té vztahově sexuální stránce a omezování ve stránce zvídavosti plus biologické vzdělání mi dalo to, že dovedu předvídat chování jevů jako je migrace, invaze, růst populace apod., na generace dopředu. To je to, co broukologové dělají. Ohledně migrace. To jsou dvě rozdílné věci a je jenom koincidence, že spolu souvisí, že ta současná vlna migrace je z islámských zemí. Kdyby byla z Japonska, tak je otázka, jestli by s tím byl, nebo nebyl problém.

Mě příjde docela zvláštní, když syn imigrantky takhle aktivně vystupuje proti imigrantům...
Řek, který má ještě zdravé instinty, tak pokud vidí Machometána, sahá po brokovnici. Ta historie byla naprosto jasná. 400 let pod brutálním islámským útlakem. V roce 1948, když do tehdejšího Československa přišli uprchlíci z řecké občanské války, tak to byli uprchlíci braní jako spojenci. Českoslovenští komunisté přijali řecké komunisty, protože si mysleli, že s nimi přibírají spojence a kamarády. Obdobou toho by bylo, kdyby dnes Česká republika přijímala blízkovýchodní exmuslimy, sekularisty, křesťany. A proti tomu já nejenže bych nic neměl, ale my jsme volali pro přijímání nemuslimských obyvatel z Blízkého východu již v roce 2013.

Navštívil jste nějakou muslimskou zemi?
Docela dlouho jsem cestoval v Turecku. Bylo to v roce 1992. A velice dobře mám procestovanou Indii, což sice není muslimská země, ale je tam velice dobře vidět konflikt muslimské a nemuslimské kultury. A jinak se přiznám, že by mě to i lákalo, ale jsem příliš profláklý a nemělo by se na sebe brát zbytečné riziko.

Vaše poslední akce na Staroměstkém náměstí v Praze v podobě přepadení bojovníky Islámského státu vzbudila značný mediální ohlas. Jak se s podobným zájmem médií vyrovnáváte? Dělá Vám to dobře?
To je otázka na tělo. My jsme očekávali určitý mediální ohlas, jinak bychom takovouhle taškařici samozřejmě nedělali, ale čekali jsme tak dvě, tři média a možná nějaké video. Nečekali jsme, že se tím týden budou zabývat všechna média a to, že to takovým neuvěřitelným způsobem poplaší politickou scénu. Ta akce proběhla v neděli a do pár dnů se k tomu vyjádřil premiér, ministr vnitra, šéf Strany Zelených, šéf ODS a prezident republiky. Až takový záběr jsme nečekali a už vůbec jsme nečekali, jak mimo budou všechna vyjádření, včetně toho prezidentského, což nerad říkám. Všechna vyjádření vycházela z premisy, že tam vypukla panika, že tam byli zranění, sanitky, bugr, půlka Prahy obrácená vzhůru nohama, což se tam nestalo. Takže velmi zajímavé bylo, že na jakýsi mediální balónek cítili potřebu se vyjádřit představitelé prakticky všech politických proudů s výjimkou ministra Andreje Babiše a Tomia Okamury. Ti dva ani necekli.

Přemýšlel jste vůbec nad tím, že vás mohl nějaký aktivní člověk bojující proti Islamistům zastřelit?
Samozřejmě ani minutu, protože je to úplný nesmysl. Celá mediální konstrukce o tom, že tam mohl někdo někoho zastřelit je absolutní nesmysl a je vidět, že novináři a analytici, kteří tohleto tvrdili, tam nebyli, neviděli ani jedno video, vůbec se nenechali informovat a takzvaně vařili z vody. Bylo tam asi 15 účinkujících, kolem nich asi 30 uniformovaných policistů a pak samozřejmě diváci. Takže představa, že 30 policistů kouká na teroristy, kteří budou přes hlavy těch policistů pálit, je neuvěřitelně absurdní. Je to prostě nesmysl. Celá akce byla ohlášená a hlídaná policií, přičemž bylo jasné, že se jedná o divadlo. Představa, že by nějací Islamisté přijeli na velbloudu je představa z říše pohádek. Ti by nejspíš přijeli nějakými obrněnými vozy a nedělali by u toho opičky.

Nepřemýšlíte zároveň nad tím, že pokud by v centru Prahy nyní skutečně došlo k přepadení Islamisty, tak to po vaší recesi lidé budou opět považovat jen za nějakou show?
To je nesmysl. Přepadení Islamisty by pravděpodobně vypadalo úplně jinak než recese uprostřed hlavního náměstí při víkendovém provozu. Já si nedovedu představit, jak by podobná situace vypadala v Čechách, ale máme tady samozřejmě příklady ze západní Evropy. Byly to situace v noci, jednalo se o uzavřené prostory typu letišť a podobně.

Vy to nazýváte recesí, ale střílelo se tam airsoftovými zbraněmi, jednalo se o repliky skutečných zbraní, byly tam masky...
Bylo tam minimálně 30 policistů, akce byla schválena. Ti policisté na to celou dobu dozírali. Tady je totiž jedna velká lež, kterou média perpetuují. To, že ta akce byla ukončena 20 minut po tom střílení, poté, co mezi diváky vypukl šrumec.

V souvislosti s touto akcí některá média psala o davech utíkajících turistů a několika zraněných. Jaká média podle Vás o akci informovala nejobjektivněji?
Nejobjektivněji o tom napsal Washinghton Post, kde byl velký článek v němž se psalo, že se na údajně zraněné dotazovali v nemocnicích a žádné nenašli. Davy prchajících turistů tam nebyly. Já jsem byl po celou dobu podstatně výš než všichni novináři a viděl jsem turisty, kteří k nám přicházeli. Žádní zranění lidé podle pražské záchranky nebyli.

Musím vám oponovat. Viděl jsem záběry z židovské restaurace a tam lidé v panice padali na zem...
Záběry z židovské restaurace jsem samozřejmě viděl také a jsou to paradoxně jediné záběry, které mají zobrazovat paniku. Jediné, co víme je to, že existují záběry z jakési restaurace vzdálené od místa dění snad 200 metrů, kde měla vypuknout panika. Já se k tomu vyjádřím takto: Pokud Ti Izraelci na dvěstě metrů vzdálenou střelbu reagují takto, tak reagují velice divně, protože bych čekal, že spíš zůstanou, skryjí se pod stoly, tasí zbraně a ne, že budou pobíhat uprostřed.

Co kdyby se následkem toho, co jste tam předvedli někdo zranil?
To je úplně stejná otázka, jako co kdyby se následkem ohňostroje, který se koná kvůli fotbalu v o dvěstě, nebo třista metrů vzdálené restauraci někdo zranil.

Byl byste připraven nést odpovědnost?
Byl bych připraven se omluvit. Já se klidně omluvím, ale doposud nemám komu. Viděl jsem záběry z jakési restaurace, kterým mohu a nemusím věřit, které ještě nevyšetřila policie. My dva tady teď v téhle restauraci můžeme sehrát paniku a tvrdit, že jí způsobilo přistávající letadlo na Ruzyni. Znovu tvrdím, že panika tam nebyla. Záběry z židovské restaurace mohou, nebo nemusí cosi znamenat.

Neobáváte se, že mnoho lidí vás od této doby pokládá za šílence?
To je zásluha médií. Média začala mluvit o panice, žádná panika tam ale nebyla. Je to úplně stejný hoax, jako byl 17. listopadu 1989 Martin Šmíd na Národní třídě. Tak jako na Národní třídě nebyl žádný mrtvý student, tak na Staroměstském náměstí nebyla žádná panika, žádná zranění.

Koho z vašeho týmu napadlo zinscenovat takto originální show, nebo se jednalo čistě o váš nápad?
Jednalo se o kolektivní nápad. Věděli jsme, že chceme něco udělat k výročí 21. srpna a že by to mělo simulovat okupaci, ale ne okupaci Rusákama, nýbrž Mohamedánama a poukázat na podobnost obou situací. Měli jsme různé představy. Jedna z nich byla, že zabereme Václavák, vjede tam 12 Toyot a jeden tank. Další z nich byla, že bychom vystavěli různé panely fotografií ze srpna 1968 versus fotografií z Islámského státu. Pak jsme zjistili, že takovéto fotografie je strašně těžké sehnat a že je to drahé. V těhle intencích jsme přemýšleli někdy od začátku léta.


Jak dlouho trvaly přípravy? Přeci jenom sehnat velblouda, airsoftové zbraně, kostýmy, Hummera, není ze dne na den..
Já bych odhadl, že trvaly 14 dní. Nápad sehnat velblouda přišel tak 10 dní před akcí. Paradoxně mnohem větší problém bylo sehnat vojenský teréňák, protože spousta lidí, kteří je vlastní na poslední chvíli cukla. Sehnat kostýmy, to bylo to nejmenší, protože s námi spolupracují kluci, kteří hrávali divadlo, eventuelně jsou zainteresovaní v airsoftové komunitě.

Začátkem července jste před brněnskou mešitou předvedli pálení Koránu a přehlídku dívek v plavkách. Cílem této akce bylo rovněž šokovat?
Cílem obou těchto akcí samozřejmě je převést válku na území nepřítele. My si musíme uvědomit, že to co se tady na protiislámské scéně zatím dělo byly demonstrace, mávání vlaječkama na náměstích, tryzny a jakési happeningy. Co jsme nebyli schopni udělat je přímá konfrontace českého Islámu v legálních mezích. Tak nám přišlo, že když končil veliký muslimský svátek Ramadán, že ho oslavíme, tak jak nás napadne. Původně se tam mělo péci maso a píti pivo. To nám ale nebylo povoleno. Mimochodem, ta přehlídka dívek měla ideu. Jednalo se o přehlídku módy kontrakulturní mládeže od padesátých let až do současnosti, přičemž každá dívka si ten kostým svlékla a ukázala dobové spodní prádlo. Ale opravdovým cílem bylo převést válku na území nepřítele - to jest udělat si náš mejdan tam, kam by se Češi normálně báli jít. V berlínských muslimských čtvrtích by si nikdo nic takového před mešitou nedovolil. My jsme si to dovolili.

Plánujete do konce roku více podobných akcí?
11. září jsme se byli vysmát Saúdské ambasádě a pak nemám další přesné plány.

Vaše manželka se poté, co jí někdo z podobné recese pověsil přeškrtnutou konvičku na vaše dveře, zhroutila...
To jsou silná slova. Ona se nezhroutila, ona z toho pouze nebyla nijak zvlášť šťastná a telefonovala mi, že se tady už necítí bezpečně. Nakonec se zjistilo, že to byl soused, který k tomu navedl svou devítiletou dcerku. My jsme požádali policisty, kterým jsme to nejdřív nahlásili, aby ukončili vyšetřování, že to vyřešíme domluvou. Takže, možná by se soused mohl chytit za nos, že by k tomu neměl navádět potomky.

Přijde vám recese v podobě toho někomu zavěsit konvičku na kliku extrémně pohoršující?
V tu dobu to poměrně pohoršující bylo. To byla doba, kdy jsem mailem běžně dostával různé výhrůžné anonymy.

V čem s odstupem několika měsíců spatřujete hlavní důvody rozpadu Bloku proti Islámu?
V nenažranosti a v primární neserióznosti některých partnerů. Má chyba byla v tom, že jsem důvěřoval Janě Volfové v manažersko politických věcech. Konkrétně v tom, že bude řídit tu instituci dovnitř, starat se o peníze a podobné věci, což by byla dobrá dohoda někoho koho to nebaví, jako jsem já a někoho koho to baví, jako je ona. Navíc jsem si chtěl uchovat možnost vykonávat občanské zaměstnání a taková ta vnitrostranická drobná práce s lidmi, vyžaduje celého člověka. Ona je jak je známo důchodkyně, takže tam byla možnost si takhle rozdělit práci. Jana si od začátku budovala mocenské pozice a to je něco, co by mě ani nenapadlo dělat. Idea využít antiislámské hnutí k udržení poslanců Úsvitu v parlamentu byla duchovním dítkem Víta Bárty. Ta idea by nebyla špatná, kdyby k tomu Vít Bárta od začátku přistupoval partnersky, ale oni měli od začátku představu, že si ty antiislamisty povodí, vyzobou si z nich rozinky - to jsem měl být třeba já - a eventuelní nepohodlné odříznou. To měla být třeba Klára Samková, to měl být později Petr Hampl. Ne, že by byl Petr Hampl určen k odříznutí od začátku, ale kdo kecl, kdo měl problém, tak byl odříznut a současně byly odmítány nabídky na spolupráci s dalšími protiislámskými subjekty z venku, protože další subjekty by zřeďovaly finanční přínos a vliv Úsvitu jako partnera. Janě Volfové se ve vedení Bloku proti Islámu podařilo získat silnou klaku lidí, která dělala cokoliv, co Jana řekla. Její systém manipulace jsem postupně odhaloval. Ten systém je svým způsobem obdivuhodný, protože ona lidem slibuje zářivou budoucnost a současně je postupně odřezává od občanského zaměstnání, od rodiny a přátel. Funguje podobně jako sekta. Ve výkonném výboru byli lidé, kteří dělali úplně všechno zadarmo, nic z toho neměli a čím více pracovali, tím více byli ochotní pracovat. To je systém gamblera. Gambler který už tam naházel úplně všechny peníze a zbývá mu poslední desetikoruna, jí tam stejně hodí, protože, co kdyby to zrovna vyšlo...

Jaký máte názor na organizace, které zůstaly po rozpadu Bloku proti Islámu?
Názor na ně mám zhruba takový: Jsou tu mladí lidé, kteří odmítli původní ideu, že nebude žádný Blok proti Islámu, ale IvČRN, které začne spolupracovat s Úsvitem a dalšími. Odmítli to proto, protože by museli jít se svými tvářemi ven, museli by se podrobit demokratickému procesu, ale radši řekli, že zůstanou v pozadí a nepůjdou na otevřené kolbiště. Tito lidé v podstatě rok kritizovali Konvičku za to, že spolupracuje s Volfovou. Poté, co Konvička přestal spolupracovat s Volfovou, kritizují Konvičku, že nespolupracuje s Volfovou. Tak, to je IvČRN. A Blok proti Islamizaci, to jsou prostě vlčata. To jsou lidé, kteří vsadili úplně všechno na to, že spolupráce s Volfovou a Úsvitem klapne, investovali do toho úsilí, námahu, prostředky apod., a ono to teď neklapne.

Vnímáte tyto lidi svým způsobem jako konkurenty?
Vůbec ne. Proč bych je vnímal jako konkurenty? IvČrn (Iniciativa Islám v České republice nechceme) nemá tváře a Blok proti Islamizaci zanikne po těchto krajských volbách.

Protiimigrační scéna v České republice je roztříštěná a vzájemně se přetahujete o voliče..
Je roztříštěná, samozřejmě. Jiná otázka jsou Ti stejní voliči. Tady je několik stran a spolků, kteří se řekněme přetahují o to, co by se mohlo nazývat naštvaná nižší třída. To je Dělnická strana, to je Sládek, to jsou možná Patrioti, to je Úsvit, to je určitě Tomio Okamura. Co tady chybí a co Blok proti Islamizaci nezvládl, je taková řekněme antiimigrační občanská pravice. No, a tu se snažíme postupně budovat kolem Alternativy pro ČR.

Nemáte ambice se stát jakýmsi sjednotitelem české protiimigrační scény?
Ty ambice má stejně tak Okamura, ty ambice má Bartoš. Bohužel je tady několik překážek, které k tomu vedou. Kdybych měl některé z nich vyjmenovávat, tak už tím, že jsem byl původně náhradou Tomia Okamury v Úsvitu, je mezi námi spáleno několik mostů. Navíc Tomio Okamura se teď částečně právem domnívá, že v té rozbité scéně bude jediný konsolidovaný a slízne voličskou smetanu. Z tohoto důvodu s nikým spolupracovat ani se sjednocovat nechce, což je pochopitelné.

V Čechách je imigrantů doslova pět a půl. Proti čemu tedy vlastně bojujete?
Zaprvé, nejde o imigranty, jde o Islamizaci a o hrozbu islámské expanze, která se s imigranty pouze zrychluje. Hrozba islámské expanze by tady nebyla nebýt multikulturalismu, nebýt povinné politické korektnosti, nebýt lhaní v médiích, nebýt evropských směrnic, nebýt supersilných nevládních organizací, nebýt elitářství, které pohrdá názory obyčejných lidí. To jsou Ti opravdoví nepřátelé. Imigranti to je jen šlehačka na dortu.

Máte pocit, že je tady povinná politická korektnost?
Jistě. Samozřejmě, ne v té míře jako je v západní Evropě, či jako ve Spojených státech. Politická korektnost není nikde dána dekretem, ta je dána profesním tlakem a tím, co se sluší a co se nesluší. To tady je a navíc to začíná být silnější i mezi mladými lidmi. Mezi absolventy různých humanitních oborů pro které už je normální být politicky korektní a občas dochází k velmi zajímavým střetům třeba v diskusích na Facebooku, kdy oni říkají: "Jak můžeš říkat o homosexuálovi, že je homouš?"


Nemáte dojem, že plno lidí své hulvátské výrazivo zakrývá právě výrazem "politická nekorektnost"?
Může to tak být, ale já budu mnohem raději, když se tady občas objeví hulvát a bude mít svobodu býti hulvátem než když v rámci boje proti hulvátství ztratíme svobodu nazývat věci pravými jmény.

Vaše hnutí ostře vstupuje proti tzv. Halál porážkám, což je rituální zabíjení zvířat muslimy, kdy je zvířeti podříznut krk a zvíře je necháno vykrvácet. Jak se stavíte k tzv. Košer porážkám, které jsou židovskou obdobou Halál porážek?
Máme tady zákony na ochranu zvířat, které v podstatě tyto dva způsoby porážek vylučují. Zároveň zde máme jako rituální důvod Halál a Košer porážky povolit. Já bych osobně zakázal obojí. Zkrátka a dobře, obojí to jsou rituály z nějaké ranné doby železné a buď se společnost rozhodla chránit zvířata před zbytečným utrpením a pak tedy natvrdo, anebo jsou pro nás důležitější rituály z doby železné. Já na rituály z doby železné kašlu.

Ve svých prohlášeních ale nikdy nezmiňujete Košer porážky...
Znovu velice vážně opakuji, že občas je třeba dělat oportunistické spojence. Já samozřejmě Izrael a Židy za oportunistické spojence pokládám. Kluci židovští by si měli uvědomit, že pokud máme odolat společnému nepříteli, tak budeme muset z ledasčeho ustoupit. Tak jako já budu muset těm našim skinheadům, Bartošům a mladým nacistům vysvětlovat, že Židé a Cikáni opravdu nejsou nepřítel, tak Židé by měli být aspoň natolik slušní a uvědomit si, že žijí v jednadvacátém století a s některými svými rituály se mírnit. Osobně nevěřím, že někdo z nich věří v existenci Jahveho a soudného dne, tak ať neblbnou s Košer porážkami.

Viděl jste někdy videa porážek hospodářských zvířat ve velkochovech v USA či České republice?
Moc jsem toho neviděl. Vím, že to není žádná sláva, ale proč to dělat ještě horší.

V souvislosti s Islámem často vystupujete proti dívčí obřízce, což je samozřejmě zrůdnost. Domníváte se, že je to pouze záležitost muslimů?
Ono se někdy říká, že Islám je neměnný a nepřijímá žádné inovace. Dívčí obřízka je zajímavý fenomén, protože ten vlastně ukazuje, že Islám je schopen inovací, ale jenom těch, které nějakým způsobem konvenují s jeho základním étosem. Dívčí obřízka pochází z oblasti afrického rohu a byla tam dávno před Islámem. Dívčí obřízka se šířila s Islámem poté, co byla Islámem nabrána do "balíčku" a šířila se s ním východním a severovýchodním směrem. Neříkám, že je to věc islámská, je to věc předislámská, nicméně s Islámem se dnes šířící.

Na svých demonstracích vystupujete velmi ostře proti Islámu a muslimům. Jste schopen rozlišovat mezi radikálními a umírněnými muslimy?
Já si myslím, že rozlišuji velice dobře. Vždycky říkám, abychom v konfliktu toho radikálního a umírněného Machometána podporovali toho umírněnějšího. Samozřejmě, že všichni nejsou špatní. Problém umírněného Islámu je, že nemá žádné hranice směrem k tomu radikálnímu. Umírnění muslimové působí jako taková ochranná slupka pro ty radikály. To, že tady máme umírněné muslimy, kteří říkají: "Podívejte se, my jsme hrozně fajn a jsme muslimové, tak nechte Islám být, ten je také fajn", tím vlastně dělají kryt pro ty radikály, protože my je od sebe nepoznáme. Já bych byl velice rád, kdyby si umírnění muslimové uvědomili čemu nahrávají, čemu dělají ten kryt, že jsou v podstatě zneužíváni. Že to jejich: "Já jsem muslim, ale v pohodě", je zneužíváno těmi radikály aniž by si to uvědomili.

Jste ochoten uznat, že někde v Evropě existuje poklidné soužití muslimů a křesťanů vedle sebe?
Až mi to ukážete, tak zajisté ano. Já o tom nevím.

Co říkáte Polsku a soužití polských muslimských Tatarů s křesťanskou majoritou?
Tak, především to byli vlastně de facto váleční zajatci. Byli přesunuti na sever naprosto ve stalinském stylu, tam jim byly dány nějaké prázdné pozemky apod. Ze začátku byli pod velice tvrdým tlakem. Museli se říct mnohoženství, museli se zříct závojů. To bylo někdy v osmnáctém, devatenáctém století. Tak, ti tam žili poklidně, protože když jim bylo zakázáno všechno, co na Islámu ostatní štve, tak proč by s nimi byl problém. Ale i tam to poklidné soužití pomaličku končí, protože i tam pronikají imámové ze Saúdské Arábie a wahábistická literatura.

Jste tedy ochoten uznat, že existují umírnění muslimové?
Ano, jsem. Ale pouze pod neuvěřitelným tlakem sekulární či křesťanské společnosti.

Vámi pořádaných akcí se pravidelně zúčastňuje poměrně vysoké procento tzv. White trash. Nemáte pocit, že těmto lidem jde o to se a těchto akcích především vykřičet, vylít ze sebe svojí frustraci, či, že mají strach z toho, že jim imigranti vezmou jejich nízkokvalifikované práce?
Já nepoznám White trash člověka a nevím, co tím myslíte. Byly doby, když jsem nosil dlouhé mastné vlasy, moc jsem o sebe nepečoval, měl jsem sešmajdané boty a z White trashem by si mě kdokoliv na nějaké akci spletl přesto, že jsem už byl doktorem věd.

Já lidi nehodnotím podle toho, jak vypadají, nebo jak se oblékají. Tito lidé na Vašich akcích rasisticky pokřikují a jsou schopní člověka začít urážet a fyzicky napadat jenom proto, že jim svým vzhledem muslima připomíná a zároveň na protimuslimských demonstracích fotí reportáž pro noviny.
Já tomu věřím. Nevidím to, protože to zepředu nejde vidět. Rozlišujme ty White trash, jak říkáte. Jedni budou lidé jako my, jenom prostě jinak oblečení. Druzí budou autentičtí rasisté. Vy jste se ptal v tom smyslu, jestli se bojí o své nízkoplacené zaměstnání. Co je na tom nelegitimního? Jsou tady lidi, kteří nemají úplně šťastný život, nezadařilo se jim, mají špatnou práci a ze západní Evropy víme, že tito lidé jsou přílivem divných imigrantů postiženi první, což je logické. Nejde ani tak o jejich zaměstnání, ale o ty chudé městské čtvrti, o školy a školky kam chodí jejich chudé děti, kam budou chodit děti imigrantů. Takže, my nad těmi White trash lidmi můžeme ohrnovat nos, ale oni jsou tady přece jenom domorodci. Navíc, oni vědí stejně dobře jako my, jak vypadají dělnické čtvrti v západní Evropě. Oni to vědí, oni tam chodí pracovat.

Považujete tyto lidi za nebezpečné?
Já považuji za nebezpečnou situaci, kdyby se stát, nebo elity na tyto lidi úplně vykašlali. Protože legitimní zájmy těchto lidí, že chtějí žít v bezpečí, chtějí mít nějakou lepší budoucnost a chtějí, aby se jim jenom nenadávalo. Zájmy těchto lidí současné elity opravdu pošlapávají už jenom tím, že je pokládáme za White trash - za odpad apod. Já se dokonce obávám, že největší nebezpečí ze strany těchto lidí je, že by začali konvertovat k Islámu.

Vy tady zmiňujete, že tito lidé mají právo žít ve své vlastní zemi v bezpečí, aby je nikdo neurážel a nenapadal. Tady se ale v současné době děje pravý opak. Tito lidé jsou schopní nejen na Vašich demonstracích urážet a napadat někoho, kdo jim muslima jen připomíná...
Já tady netvrdím, že tito lidé jsou nějaký výkvět inteligence a morálky, ale oni jsou systematicky napadáni ze strany médií a současných elit. Mnozí z nich jsou rasisti a pokud jsou rasisti sami v soukromí, tak to ničemu nevadí. To může znamenat, že mají postoje typu: "Kdyby si můj syn našel tmavou holku, tak ho vyhodím z domu!" Ale, když jim někdo neustále říká, že jsou rasisti, xenofobové, náckové, odpad, trash, tak se prostě dříve nebo později může stát, že se tak můžou cítit a pak mohou být nebezpeční.

Nemáte strach, že někdo z těchto lidí pochopí ostré výroky, které na adresu muslimů padají pochopí tak, že nějakému člověku fyzicky ublíží jenom proto, že to bude muslim, nebo Arab?
Kdyby tady existovalo nějaké nebezpečí, tak už by se to za ta léta stalo. Ono se to ještě nestalo. Pokud budeme tyto lidi aspoň trošku držet v mezích a budeme jim vysvětlovat, že pouliční násilí nic neřeší, tak neublíží.

Na Facebooku jste kdysi napsal, že byste nechal muslimy namlet do masokostní moučky a že koncentráky pro muslimy budou. Myslel jste tyto výroky vážně?
Já jsem tyto výroky především nikdy nenapsal. Nejsou dokázané. Protože je to věc policejního šetření, tak se od toho musíme zdržet, protože všichni právníci mi říkají nevyjadřovat se.

Ale, já jsem viděl screenshoty..
Screenshoty, screenshoty.. Kdekdo viděl screenshoty.

Za tyto výroky na vás bylo podáno trestní oznámení. Jak se celá kauza vyvíjí?
Nejdříve to vyšetřovala policie. Policie to ovšem vyšetřovala velice zrychleně a laxně to sunuli k uzavření spisu a k podání žaloby. Následně byla podána žaloba, proti té žalobě vznesli mí právníci odpor a nadřízený soud tuto žalobu vrátil policii. Chvíli jsem byl obžalován, už jsem zase jenom obviněn.

Kdyby někdo tyto výroky skutečně pronesl, považoval byste je za nebezpečné?
Možná bych je nazval hloupé, možná vytržené z kontextu.

Nazval byste je jako politicky nekorektní?
To určitě.

Bývalý muslim Lukáš Lhoťan o vás napsal, že jste se ho snažil "odmuslimovat" tím, že jste mu chtěl přidat drogy do pití. Že je to prý vaše běžná praxe, jak "odmuslimováváte" muslimy...
Sám jsem žádnému muslimovi nikdy drogu nepodal, to musí oni sami. Zda se exmuslim Lukáš Lhoťan z Islámu osvobodil pod vlivem drog, nebo nějak jinak, to nevím. Lhoťan je například přesvědčen, že věci na tomto světě řídí jakýsi Bůh plovoucí na nebesích. Já myslím, že jeho představy o Konvičkovi a drogách v pití a jeho představy o Pánubohu jsou ze stejné říše pohádek. Takhle to nedělám a exmuslim Lhoťan trpí zjitřenou fantazií pravděpodobně způsobenou neadekvátním sexuálním životem.

Také se o vás proslýchá, že jste měl mít sexuální poměr s bývalou muslimkou Beatrice Hekaté Radosou...
S Beatrice jsem nikdy neměl a nikdy nechtěl mít sexuální poměr. Náš poměr byl od začátku poměr staršího bráchy a mladší sestry, nebo dokonce poměr táty a dcery, protože v době, kdy jsme se spolu seznámili, tak já ještě neměl vlastní děti a ona měla toho malého Adámka. Já jsem dělal takového toho dědečka, ukazoval jsem mu přírodu a bral jsem ho do zoologické zahrady. Nicméně tuším, odkud to "proslýchání" pochází, a opět bych to vysvětlil - neadekvátním sexuálním životem některých žurnalistů.

Jaké jsou vaše aktuální politické plány?
To je hrozně jednoduché. Pod vlajkou Alternativy pro Českou republiku se pokouším o senátní křeslo na Táborsku.

Myslíte si, že vyhrajete?
Opravdu netuším. Někteří političtí poradci se domnívají, že mám vysoké šance. Táborský okrsek je neuvěřitelně obtížný. Je veliký a neuvěřitelně různorodý. Tam je kosmopolitní Tábor, průmyslové Sezimovo Ústí, které vypadá skoro jako kousek Ostravska přenesený do Jižních Čech a obrovská spousta malinkých městeček a vesniček s lidmi, kteří volí konzervativně. Je to tak trošku zapadlý kraj, neuvěřitelně malebný, hezký, zajímavý. Takové trošku Česko v malém.

Neměl byste radši klid a naplno se věnoval vyučování na Jihočeské univerzitě?
Samozřejmě, že ano. Na druhou stranu o mě už kdysi dávno jeden kolega biolog řekl, že někteří lidé se v adrenalinu potřebují koupat a já jsem si dovedl ty boje a spory tehdy vymýšlet i na vědeckém poli, v ochraně přírody apod., takže já bych ten klid neměl asi dlouho...

Autor: Vít Hassan | čtvrtek 6.10.2016 23:00 | karma článku: 28.38 | přečteno: 2554x

Další články blogera

Vít Hassan

Lukáš Nečesaný: Vrah, nebo oběť české justice?

Lukáš Nečesaný se šel dne 21.2. 2013 nechat ostříhat ke své známé kadeřnici v Hořicích. Vybral si k tomu čas těsně před zavírací dobou, která byla v 17:00 hodin.

21.9.2017 v 13:34 | Karma článku: 26.21 | Přečteno: 4402 | Diskuse

Vít Hassan

Štěpán Mareš: "Profesor výtvarné výchovy mě u zkoušek vyhodil!"

Štěpán Mareš (* 26. června 1972) je český kreslíř komiksů, veřejnosti známý především z časopisu Reflex (seriálový komiks Zelený Raoul), Lidových novin (dříve vycházející seriál Dlouhý nos) a komiksových stripů v časopise 5+2.

28.8.2017 v 13:34 | Karma článku: 19.80 | Přečteno: 1168 | Diskuse

Vít Hassan

FOTOREPORTÁŽ: Pochod vegetariánů Veggie Parade 2017

Včera ve 13:30 se pod sochou Sv. Václava na pražském Václavském náměstí sešlo zhruba 300 vegetariánů, veganů a jejich příznivců a následně se dali na pochod do pražské Stromovky, kde následoval kulturní program.

18.6.2017 v 20:20 | Karma článku: 14.33 | Přečteno: 902 | Diskuse

Vít Hassan

Václav Kočka: „Na pouti je práce od nevidím do nevidím.“

Václav Kočka (* 8. května 1941) je od druhé poloviny šedesátých let 20. století organizátorem Matějské pouti v Praze. Vyjednával zájezdy poutí, cirkusů a lunaparků zejména do zemí východního bloku.

25.5.2017 v 20:22 | Karma článku: 17.45 | Přečteno: 1181 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jaromír Petřík

Proč „Pražská kavárna“ zakázala Michalovi Horáčkovi projev na Václaváku?

Letošní oslavy 17. listopadu proběhly zcela v režii „Pražské kavárny.“ Její zástupci dovolili v Praze vystoupit pouze svým stoupencům, kteří jeden jako druhý hystericky opakovali fráze o ohrožení naší demokracie.

18.11.2017 v 12:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Jan Dvořák

První den v zaměstnání (alternativní historie z roku 1994)

Ředitel se podíval do diáře, kde měl v „chlívečku“ pátek 6.11. poznamenáno: doktor. 9 - 9.20. Neznamenalo to však nic fatálního, jako je návštěva zubaře, ale seznamovací pohovor s novým zaměstnancem, právníkem.

18.11.2017 v 11:33 | Karma článku: 4.91 | Přečteno: 124 | Diskuse

Milena Poláková

Panoptikum města pražského, aneb manuál, jak neslavit, jak znectít...

Kalendářní svátek památného 17.11. 1989, se nám rok od roku jaksi vymyká z rukou. Ne, že bychom to sami chtěli, chtějí to však ti, které nikdo nezve, kteří se stále vnucují a jsou tímto nejen směšní a ohraní, ale hlavně trapní.

18.11.2017 v 10:35 | Karma článku: 32.85 | Přečteno: 931 | Diskuse

Bohumír Šimek

Ještě k volbám (Ad:Respekt 46/2017:44-48)

Šéfredaktora Erika Taberyho si velmi vážím pro jeho úsilí o kvalitu novinařiny, ale tentokrát s jeho hostem Janem Bělíčkem nemohu souhlasit. V posledních volbách nás překvapilo několik výsledků.

18.11.2017 v 7:32 | Karma článku: 15.35 | Přečteno: 377 | Diskuse

Blanka Fay

Zavírame vlastním strachem svobodě vrátka?

Nikdy necítím spojení s vlastním češstvím víc, než když vidím záběry z Mnichova 1938, z roku 1968 nebo si vzpomenu na rok 1989 a ten pocit, že se něco asi děje.

17.11.2017 v 23:50 | Karma článku: 15.08 | Přečteno: 510 | Diskuse

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.