LayDee Jane: Nemohla bych hrát muziku, která mě neoslovuje

19. 07. 2013 13:34:05
LayDee Jane, vlastním jménem Lucie Králová, je nejznámnější Djka v České republice. V roce 2006 patřila podle prestižního žebříčku The Dj List mezi 30 nejoblíbenějších DJs na světě.
LayDee Jane

X+LayDee Jane

 

 

Čím jsi se chtěla stát, když jsi byla malá?

Chtěla jsem být pilotka, stát se herečkou, zpěvačkou, dělat muzikál.. a nakonec se ze mě úplně náhodou stala DJka. :)


Můžeš našim čtenářům prozradit na jaké hudbě jsi vyrůstala? - Jednalo se o taneční hudbu?

Pocházím z hudební rodiny. Můj pradědeček měl hospodu, kde měli kapelu, babička aktivně zpívala. Pradědeček z druhé strany hrál na citeru a moje mamka hraje na klavír.Taťka poslouchá country Michala Tučného a folk, mamka zase skupiny Abba, Modern Talking a Karla Gotta. Moje starší sestra pokaždé přinesla nějaké disco nebo rock, takže jsem tím vlastně byla obklopená ze všech stran a bylo to pro mě fajn. Byla to směsice všeho a já jsem si z toho vybírala, co se mi líbí, ale jinak jsem samozřejmě vyrůstala na taneční hudbě osmdesátých a devadesátých let. Mými oblíbenými interprety byli Madonna, Depeche Mode, Ice Mc, Culture Beat, La Bouche...


Jaké máš konkrétně hudební vzdělání?

Chodila jsem do lidové školy umění, do sboru, na sólový zpěv, na klavír, herectví a scénicko výrazový tanec. Chodila jsem také na soukromé hodiny u odborníků. Na teplickou konzervatoř jsem docházela na operní zpěv. Později jsem chodila k muzikálové zpěvačce a herečce Lee Čihákové, která byla úžasná a úspěšně mě připravila na zkoušky na JAMU.


V jakém roce jsi se poprvé setkala s hudebním žánrem trance a jaké interprety jsi tehdy poslouchala?

V roce 1999 jsem se svým přítelem, který byl Dj a ve Švýcarsku dostal nabídku na hraní, odjela do Švýcarska. Lidé za ním chodili a říkali mu, že hraje skvěle, ale prosili ho, zda by jim mohl zahrát trance, protože ten žánr tehdy jel. Jednoho dne se naštval a zeptal se jich, co to ten trance je a požádal je, aby mu to ukázali. Tak ho čapli, vzali ho do obchodu narvaného vinylama a tam jsme zjistili, o co jde.To byl i důvod, proč jsem po něm chtěla, aby mě naučil hrát, protože mě ten styl neskutečně chytil. Ty melodie.., ta euforie mezi lidmi.., to bylo úplně úžasné. Řekla jsem si, že už trance nechci jen poslouchat, ale hrát.


Jaké interprety jsi tehdy poslouchala a jaký ze světových Djs je tvým největším vzorem?

Konkrétně jsem nikoho nepreferovala a nemám vzory. Pro mě musí mít každý Dj pět základních bodů, které se musí slučovat. Buď zaujme tím, co hraje za muziku, jak baví lidi, jakou má image, jakou má techniku mixu a poslední bod je celek všech bodů dohromady. Jelikož jsem náročná, tak to pro mě dlouho splňoval americký Dj George Acosta, který hrál nádhernou muziku, protože uměl spojit tvrdší bicí linky s nádhernou melodií a jeho sety byly nabité energií. Velmi mě potěšilo, že můj hudební set zahrál ve svém pořadu na americkém rádiu Lost World ve své show.


Jakou hudbu si pouštíš po svých vystoupeních? Jedná se o trance, nebo posloucháš i jinou hudbu?

Lidé si myslí, že neposlouchám jinou hudbu než kterou hraji. Poslouchám od chill outu, přes hudbu osmdesátých a devadesátých let, staré Depeche Mode, Michaela Jacksona... Z rockových kapel jsem měla velmi ráda Guns n' Roses, Muse... Ráda si též poslechnu klasickou a filmovou hudbu. Ale i alternativní styly a soundtracky.


Současná tranceová produkce na mě působí, jako by byla dělaná přes kopírák. Jaký máš názor na vývin trance hudby až do současné podoby?

Elektro se dnes dává do všeho, i do mainstreamu, který se hraje v rádiích. Já neškatulkuju a ve svých setech hraji, to co se mi líbí. Ať se jedná o předělávku, španělské rytmy, elektro zvuk, houseový pumping... Pro mě je podstatné, že skladba musí mít energii a harmonickou melodii. A to si spousta lidí plete, jelikož většina Djs nemá hudební vzdělání. V každém mém songu musí být harmonická melodie nebo zajímavý vokál. Když hraji na akcích, tak je to odlišné od jiných Djs, protože ostatní Djs se přizpůsobují moderním trendům, protože chtějí hrát na spousta akcích. Já bych nemohla hrát muziku, která mě neoslovuje.To bych nebyla já a nebavilo by mě to.

idnesLDJ.jpg

 Jak vlastně vznikl tvůj pseudonym Lay Dee Jane, když je tvé původní křestní jméno Lucie?

Hledali jsme vhodné jméno, protože pseudonym odvozený od mého jména Lucie, nezní úplně dobře. Jestli sis všimnul mého loga, tak je tam velkými písmeny LDJ.. LayDee Jane mělo obsahovat holku a aby to znělo se nám tam hodilo Jane. Ono je to taková přesmyčka slov, jelikož uvnitř těch slov je ukryto Lucka Dj - LDJ. A to jsem JÁ :)


Jak je to u Tebe se skládáním skladeb?

Dnes je všeobecně známo, že Djové si je neskládají sami. Na spolupráci se vždycky se domluvím s nějakým producentem a na té skladbě poté spolupracujeme spolu. Hlavního producenta mám v Německu. Můj producent Misha je velice schopný a muzikální člověk. Na svém kontě má hodně úspěšných skladeb od chill outu, přes zpěvačku Lunu, které produkoval celé album až po skladby, které produkujeme spolu.

 

Můžeš mým čtenářům prozradit svá nejbližší vystoupení a také své plány a cíle do budoucnosti?

Já žiji přítomností. Minulost proběhla, z té jsem si mohla vzít jen to dobré a poučit se, jak to udělat lépe anebo jinak. Žiji přítomností a podle toho, co se stane teď se odvíjí moje budoucnost. Nápadů mám spoustu. Spolupracuji s agenturou Media Machine a můj manažer Milan Stoppa mi nejenže pomáhá zrealizovat spoustu mých nápadů, ale také vymýšlíme, nové a zajímavé projekty. Teď naposledy to byla nadační akce v mém rezidentním klubu Fabric v Ostravě, kde hraji již 11 rokem. Dále mám již čtvrtým rokem svou rezidentní noc v liberecké Ďábelské Huti. Samozřejmě si letos také zahraji na festivalech. Hraji po celé České republice a současně připravuji svá zahraniční vystoupení.

 

 Děkuji za rozhovor                                                                                                              Vít Hassan

  •                                                                                                         původně psáno pro měsíčník PZP
Autor: Vít Hassan | pátek 19.7.2013 13:34 | karma článku: 9.29 | přečteno: 892x

Další články blogera

Vít Hassan

Petr Pilát: „Když jezdec odejde domů jenom s lokty od krve, tak je to fajn.”

Petr Pilát (*12.3.1991) Momentálně bydlí v Zaječicích se svou rodinou. Na motorce jezdí od svých 3 let a FMX začal skákat již ve svých 10 letech. V roce 2005 se zapsal do dějin, když jako nejmladší člověk na světě skočil backflip.

25.1.2024 v 13:34 | Karma článku: 8.67 | Přečteno: 232 | Diskuse

Vít Hassan

Výběr mých 60 nejlepších fotografií za rok 2023

Takový byl můj fotografický rok 2023. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2023 v 13:34 | Karma článku: 18.84 | Přečteno: 561 | Diskuse

Vít Hassan

„Až se k tobě příště nějaký hloupý Izraelec bude chovat podobně, tak mi zavolej.“

Na iDnes jsem si přečetl článek s titulkem Výčepní v Praze odmítl obsloužit židovské hosty, potyčku řešila policie. Reportáž popisovala to, že výčepní v hospodě U Hrocha údajně odmítl obsloužit židovské hosty kvůli jejich víře.

28.10.2023 v 10:10 | Karma článku: 45.91 | Přečteno: 21579 | Diskuse

Vít Hassan

Výběr mých 90 nejlepších fotografií za rok 2022

Takový byl můj fotografický rok 2022. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2022 v 13:34 | Karma článku: 19.16 | Přečteno: 760 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 165 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 38 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 129 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 18.86 | Přečteno: 232 | Diskuse
Počet článků 243 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4108

Jsem profesionální fotograf a novinář na volné noze. Toto je můj osobní blog, kde převážně přepublikovávám mé v jiných médiích vydané fotografie a rozhovory s osobnostmi.

V diskusi odpovídám pouze na slušné dotazy směřující k tématu daného článku. Příspěvky nesouvisející s tématem daného článku nekompromisně mažu.

Navštivte můj fotoweb:

http://vithassan.wixsite.com/photography

Instagram: 

https://www.instagram.com/vit.hassan.photography/

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...