Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mimořádně poctiví revizoři nebo prachsprostí zloději?

Minulý víkend jsem si potřeboval vyčistit hlavu, kapánek se odreagovat a celý večer jsem strávil focením snímků večerní Prahy od Kampy a z protějšího břehu pod Národním divadlem. Jelikož se teploty ještě pohybovaly těsně nad nulou

X+Tímto odznakem se Vám může prokázat i člověk, který zneužívá své povolání a spojuje ho se zlodějnou.

V polovině cesty mezi stanicemi Brusnice a Pohořelec ke mě přistoupil vysoký blonďák a před obličejem mi začal šermovat s revizorským odznakem. Jelikož jsem jízdenku nenašel, tak jsem byl dotyčným floutkem a jeho černovlasým kolegou vyzván k tomu, abych společně s ním na stanici Pohořelec vystoupil. Jaké však bylo mé překvapení, když oba revizory namísto mého ztotožnění či zavolání PČR, tuze začala zajímat brašna s mým fotoaparátem a blonďák tomu druhému povídá: "Má tam zrdcadlovku, má v ní fotky památek, prohlížel si je v tramvaji", "Ať se nám nesnaží nakecat, že jezdí po Praze a fotí památky, určitě to šlohnul nějakýmu turistovi!". Oba revizoři se vzápětí začli chovat hůř než dobytek, který nedostal pár dnů nažrat a nejenže mi tykali, ale vyšší z nich směrem ke mě spustil "výslech", za který by se nemusel stydět ani nejsprostší dlaždič a povídá: "Koukej okamžitě vyklopit, komu a kdes ten foťák sebral, ty šmejde!" -Jelikož si sám sebe vážím, do školy ani na pivo jsem ani s jedním z nich vskutku nechodil a na tykání od cizích osob a podobná oslovení opravdu nejsem zvědavý, tak jsem s nimi krom toho, že jsem jim řekl, že fotoaparát je můj, nekomunikoval. Příkaz: "Koukej vyklopit, komus ten foťák sebral!" spolu s častováním mé osoby do "šmejdů" a "zmrdů", se ještě několikrát opakoval, včetně toho, že jeden z nich bral střídavě do ruky mobil a hrál přede mnou divadlo, že vytáčí policii. Vzápětí mi navrhnul, že bychom celou situaci mohli vyřešit též jinak.. - Po mém dotazu, jak, mi bylo sděleno: "Dáš nám ten foťák a můžeš jít". Druhým dobromilem jsem byl ujištěn, že místo nemonitorují kamery, které by mohly celou věc, alias "transakci 15 000,- Kč za 800,- Kč, natočit. Poté, co na mě byl vyvíjen tlak a jeden z revizorů mi po brašně s foťákem chmatal, jsem raději volil cestu útěku do bezpečné vzdálenosti, kde jsem celý incident oznámil na linku 158. - Dnes si říkám, že jsem mohl volit jinou, mnohem chytřejší cestu: Revizorům "výkupné" ve formě fotoaparátu předat a okamžitě na ně zavolat policii. - Domnívám se však, že SD karta se snímky by se z fotoaparátu vypařila dřív, než bys řekl švec a následně bych nikde nedokázal, že se jedná o můj fotoaparát.

 

Ale, zpět k příběhu: Zhruba za 20 minut jsem měl tu čest se s dotyčnými revizory setkat znovu, o jeden kilometr dále. Tentokrát k nim přibyl ještě další, starší a všichni tři mě s vítězoslavným pokřikem: "Tak, a mámě tě, ty šmejde jeden zlodějská, teď už nám neutečeš!" hlava nehlava chytli, převedli přes vozovku a hrubě narazili na zábradlí. Druhý inteligent ještě stačil celé zadržení komentovat se slovy: "No vidíš, ty debile, kdybys nám ten foťák dal, tak si mohl mít pokoj!", "Teď ti to pořádně zavaříme!". Během pěti minut přijel policejní vůz s nápisem "Pomáhat a chránit". Z vozu vystoupila pohledná blondýnka s mladším policistou a revizoři jim suverénně oznamovali: "Tady máme toho zloděje, ukrad foťák nějakýmu turistovi!" - Jaké však bylo mé překvapení, když mi Makepeaceová místo toho, aby se věnovala ztotožnění těch dvou zlodějských grázlů, začala tykat a vyptávala se mě na to, zda beru drogy, alkohol či jsem opilý. - Třeba jsem se jí jen líbil a podobnými otázkami mě jen chtěla rafinovaně pozvat na skleničku, nicméně její naprosto neprofesionální postup se mi nelíbil ani trochu... Dempsey byl o poznání inteligentnější a když mu konečně docvaklo, že pravda může být na mojí straně, tak zklidnil své hormony, přestal mi tykat a požádal mě o to, zda bych mu mohl ukázat snímky uložené na kartě. Jedna fotka se mnou mu evidentně nestačila, dokonce ho nezajímaly ani ženské akty, které jsem nafotil loňské léto... Spokojený byl až po shlédnutí mé fotografie v tričku. Zajímavé bylo zároveň sledovat veselý rozhovor Makepeaceové s trojkou revizorů, kteří na mě přitom nezapomněli zakřičet výhrůžku, že jestli si je budu fotit, tak mi okamžitě rozmlátí foťák. Nasedlo se do modrožlutě proužkovaného taxíku a jelo se na policejní stanici, na které směrem ke mě blonďatý revizor ještě poznamenal: "Hele, to je ten kripl!". Makepeaceová se mě znova ptala na to, co se stalo, přičemž mě natřikrát nezapomněla ujistit, že jestli nebudu mluvit pravdu, tak se vystavuji riziku policejního stíhání. Přitom měla oči jenom pro mě a striktně mě žádala, abych se jí díval přímo do očí, jelikož je to prý známka toho, že mluvím pravdu. - Sakryš, tomu nezkušenému policejnímu děvčeti jsem se asi fakt líbil a já nevděčník jí ve svém článku vykresluji takhle ošklivě... 

 

Třeba se to vše seběhlo trošku jinak a setkal jsem se s mimořádně poctivými revizory, kteří jen chtěli cizincům vrátit kradený fotoaparát... A teď konec ironie: Při představě, že se po Praze poflakuje dvojka zlodějských šmejdů zaštítěná revizorským odznakem, kteří si při svém zaměstnání přivydělávají výměnou pokut za jízdu načerno za zabavené kradené zboží, mě jímá hrůza. Mimořádně poctiví revizoři nebo prachsprostí zloději? - Spíš to druhé.

_____________________________________________________________________

AKTUALIZOVÁNO:

Všichni z trojice revizorů byli pro ne nepodobné delikty do roka od Dopravního podniku vyhozeni:

 

Revizor se choval agresivně a vymyslel si pokutu. V práci končí

http://praha.idnes.cz/dpp-propustil-revizora-ktery-si-vymyslel-pokutu-f78-/praha-zpravy.aspx?c=A140401_090441_praha-zpravy_bur

 

Revizor byl agresivní a vymyslel si pokutu. Dopravní podnik ho propustí

http://www.metro.cz/revizor-byl-agresivni-a-vymyslel-si-pokutu-dopravni-podnik-ho-propusti-1ok-/co-se-deje.aspx?c=A140401_092451_co-se-deje_jbs

 

Revizor uráží cestující a dává nesmyslné pokuty. "Zase krypl," posmíval se muži s holemi:

http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/domaci/revizor-urazi-cestujici-a-dava-nesmyslne-pokuty-zase-krypl-posmival-se-muzi-s-holemi.html

Autor: Vít Hassan | pondělí 11.3.2013 13:34 | karma článku: 45,70 | přečteno: 14063x
  • Další články autora

Vít Hassan

Petr Pilát: „Když jezdec odejde domů jenom s lokty od krve, tak je to fajn.”

Petr Pilát (*12.3.1991) Momentálně bydlí v Zaječicích se svou rodinou. Na motorce jezdí od svých 3 let a FMX začal skákat již ve svých 10 letech. V roce 2005 se zapsal do dějin, když jako nejmladší člověk na světě skočil backflip.

25.1.2024 v 13:34 | Karma: 9,12 | Přečteno: 255x | Diskuse| Sport

Vít Hassan

Výběr mých 60 nejlepších fotografií za rok 2023

Takový byl můj fotografický rok 2023. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2023 v 13:34 | Karma: 18,84 | Přečteno: 576x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

„Až se k tobě příště nějaký hloupý Izraelec bude chovat podobně, tak mi zavolej.“

Na iDnes jsem si přečetl článek s titulkem Výčepní v Praze odmítl obsloužit židovské hosty, potyčku řešila policie. Reportáž popisovala to, že výčepní v hospodě U Hrocha údajně odmítl obsloužit židovské hosty kvůli jejich víře.

28.10.2023 v 10:10 | Karma: 45,92 | Přečteno: 21599x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Výběr mých 90 nejlepších fotografií za rok 2022

Takový byl můj fotografický rok 2022. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2022 v 13:34 | Karma: 19,62 | Přečteno: 763x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

Trenér Kari Jalonen: „Dobrá defenziva a zachování české DNA může být klíčem k vítězství.“

Kari Jalonen (* 6. ledna 1960, Oulu) je finský hokejový trenér a bývalý lední hokejista. Mezi trenéry byl v roce 2022 řazen k nejlepším v Evropě. 10. března 2022 byl jmenován do pozice hlavního trenéra české hokejové reprezentace.

28.11.2022 v 13:34 | Karma: 8,16 | Přečteno: 295x | Diskuse| Sport

Vít Hassan

Petr Janík: „Splnila se nám představa navázat na tradici prvního pivovaru v Čechách!“

Ing. Petr Janík (*14.4.1956) absolvoval humanitní gymnázium a poté potravinářskou chemii na Vysoké škole chemicko technologické v Praze.

22.9.2022 v 13:34 | Karma: 10,99 | Přečteno: 469x | Diskuse| Společnost

Vít Hassan

Fotoreportáž: Průvod Prague Pride 2022

Včera se v Praze po dvou letech opět konal duhový průvod LGBT+ komunity, Prague Pride. Průvod zhruba 60 000 lidí se vydal z Můstku přes Příkopy, Staroměstské náměstí a Pařížskou ulici na Letnou, kde byl připraven kulturní program.

14.8.2022 v 13:34 | Karma: 10,98 | Přečteno: 794x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Streetartový umělec Chemis: „Bílý boxer z mé zdi dal Trumpovi knockout!“

Dmitrij Proškin (*1986, Uralsk, Kazachstán), jenž vystupuje pod pseudonymem Chemis je český streetartový umělec s kazachstánskými kořeny, který vytváří především muraly (velkoplošné malby na zdech).

23.6.2022 v 13:34 | Karma: 11,00 | Přečteno: 330x | Diskuse| Společnost

Vít Hassan

Fotoreportáž: Ruská pieta u příležitosti výročí konce II. světové války

Dne 9.5.2022 se na Olšanských hřbitovech v Praze u příležitosti výročí 77. let od konce II. světové války konal pietní akt, kterého se víceméně zúčastnili jen lidé z ruské menšiny žijící v České republice.

10.5.2022 v 13:40 | Karma: 22,30 | Přečteno: 750x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Lampář Jan Žákovec: „Světlo plynových lamp je krásnější!“

Ing.Jan Žákovec (*20.června 1958) je prezidentem Cechu lampářů. Zároveň je ředitelem Plynárenského muzea. O adventu ho můžeme vidět, jak v dobové uniformě pomocí dlouhé tyče rozžíhá plynové lampy v centru Prahy.

21.4.2022 v 13:34 | Karma: 17,21 | Přečteno: 672x | Diskuse| Společnost

Vít Hassan

Fotoreportáž: Velikonoční hrkání v Českých Budějovicích

Ve dnech 14.- 16.4.2022 se v Českých Budějovicích konala tradiční velikonoční akce s názvem "Velikonoční hrkání", která je spojena se Svatým (Pašijovým) týdnem a odletem zvonů do Říma.

18.4.2022 v 13:34 | Karma: 13,62 | Přečteno: 309x | Diskuse| Společnost

Vít Hassan

Fotoreportáž: Velká demonstrace na Václaváku proti ruské invazi na Ukrajinu

Včera se od 14:00 na Václavském náměstí v Praze konala další z demonstrací proti ruské invazi na Ukrajinu. Demonstrace se dle odhadů zúčastnilo zhruba 60 000 lidí. Přináším Vám výběr svých nejzajímavějších snímků.

28.2.2022 v 13:34 | Karma: 20,42 | Přečteno: 579x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Fotoreportáž: Demonstrace před ambasádou Ruska proti ruské invazi na Ukrajinu

Včera se před ruskou ambasádou v Praze konala demonstrace proti ruské invazi na Ukrajinu. Počet demonstrantů od rána neustále narůstal, večer činil zhruba 1500 - 2000 převážně ukrajinských demonstrantů.

25.2.2022 v 13:34 | Karma: 16,29 | Přečteno: 477x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Fotograf Roman Vondrouš: „Fotoreportáž má jasná pravidla!”

Roman Vondrouš (*18.listopadu 1975, Pardubice) je český reportážní fotograf pracující jako reportér pro Českou tiskovou kancelář. Absolvoval Institut tvůrčí fotografie na Slezské univerzitě v Opavě.

27.1.2022 v 13:34 | Karma: 9,75 | Přečteno: 346x | Diskuse| Společnost

Vít Hassan

Výběr mých nejlepších fotografií za rok 2021

V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce.

31.12.2021 v 13:34 | Karma: 18,97 | Přečteno: 700x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

Fotoreportáž: Protest proti summitu zemí G20 v Římě

Před Cestiovu pyramidu v Římě byl 30.10.2021 svolán protest proti summitu zemí skupiny G20, který se uplynulý víkend konal v Římě. Demonstrace se zúčastnilo přes 5000 lidí z několika levicových hnutí.

5.11.2021 v 13:34 | Karma: 21,53 | Přečteno: 2867x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Ředitel pražské zoo Miroslav Bobek vypráví nejen o ztichlé zoo v době nouzového stavu

Miroslav Bobek (*10. února 1967, Mladá Boleslav) vystudoval zoologii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Mezi roky 1993 - 2009 působil v Českém rozhlase, kde zpočátku pracoval jako redaktor a zpravodaj.

22.7.2021 v 13:34 | Karma: 11,59 | Přečteno: 454x | Diskuse| Společnost

Vít Hassan

Fotoreportáž: Pieta za zemřelého Roma a demonstrace proti rasismu

Včera se v Teplicích konal pietní akt za Roma, který zemřel minulou sobotu v sanitce krátce po policejním zákroku. Na místě se sešlo zhruba 500 lidí z řad Romů. Řečníci v projevech výzývali k řádnému vyšetření policejního zákroku

27.6.2021 v 13:34 | Karma: 19,71 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Fotoreportáž: Demonstrace Společně za Bělorusko

7.6.2021 se od 17:00 na Staroměstském náměstí v Praze konala demonstrace nazvaná Společně za Bělorusko, která byla namířená proti režimu prezidenta Alexandra Lukašenka. Akce se zúčastnilo zhruba 500 lidí.

8.6.2021 v 19:19 | Karma: 14,07 | Přečteno: 544x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Fotoreportáž: Pochod za Svobodnou Palestinu

21.5.2021 se od 14:00 v Praze na Klárově konal pochod za Svobodnou Palestinu, kterého se zúčastnilo zhruba 350 propalestinských aktivistů. Pochod vyrazil směrem k izraelské ambasádě, kde se konala demonstrace na podporu Izraele.

22.5.2021 v 13:34 | Karma: 13,23 | Přečteno: 948x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 243
  • Celková karma 9,12
  • Průměrná čtenost 4109x
Jsem profesionální fotograf a novinář na volné noze. Toto je můj osobní blog, kde převážně přepublikovávám mé v jiných médiích vydané fotografie a rozhovory s osobnostmi.

V diskusi odpovídám pouze na slušné dotazy směřující k tématu daného článku. Příspěvky nesouvisející s tématem daného článku nekompromisně mažu.

Navštivte můj fotoweb:

http://vithassan.wixsite.com/photography

Instagram: 

https://www.instagram.com/vit.hassan.photography/