Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Obtěžují vás stalkeři? - Povím vám svůj příběh a poradím.

Definice stalkingu: Projevuje se zejména opakovaným sledováním, nechtěnými kontakty (sms, e-maily, dopisy apod.), dlouhodobým sledováním aktivit dotyčné osoby a cíleným sbíráním informací o ní (např. na internetu apod.), případně nemístným oslovováním jejích příbuzných, přátel apod. Takový zájem dotyčnou osobu obtěžuje, narušuje její soukromí a může vzbuzovat strach, někdy ústí až v trestní stíhání stalkera.

 

Dne 8. Listopadu 2011 mi na mém blogu vyšla reakce na článek předsedy jisté neparlamentní strany, ve kterém se zastával ženy, která z rasových předsudků odmítla zaměstnat Romku a hájil v něm rasovou diskriminaci v soukromých podnicích. Krátce na to se k němu přidal i zakladatel zmíněné strany s článkem ve kterém obhajoval rasovou diskriminaci s tvrzením, že nezaměstnat Roma na základě barvy pleti je kruté, ale fér. V diskusi pod jeho článkem jsem projevil opačný názor a vyslovil tak ostrý nesouhlas s pokusy o zavádění podobných praktik v České republice.

 

Tím, že jsem si dovolil projevit svůj vlastní názor, jsem nastartoval kolotoč podivných událostí.. V diskusi pod zmiňovaným článkem na mě velmi agresivní formou začal naléhat jistý anonym a fanoušek této strany se slovy, abych se s ním sešel a případně si s sebou vzal nůž či jinou zbraň. V další diskusi mi ten samý anonym pohrozil, že zvažuje přidání mého jména a vytvoření článku o mě v jisté encyklopedii. Do té doby jsem nevěděl oč se vlastně jedná, tudíž jsem byl po pár dnech překvapen, když mi při zadání mého jména do vyhledávače Google, hned mezi prvními vyjel odkaz na stránky věnované mé osobě, v nichž byla použita má fotografie zcizená z mého Facebooku. Dotyčné stránky zneužívají grafickou formu světoznámé Wikipedie a naoko se tak tváří jako seriózní zdroj informací o dané osobě, navíc podávaných rádoby humornou formou. Pravda je však spíš taková, že se jedná o vyřizování účtů pro nepohodlné, často politické názory. Jejich tvůrci cíleně a dlouhodobě útočí na vaši osobu a na základě záměrně překroucených informací, polopravd a lží tak postupně vytváří váš fiktivní profil. Hlavním cílem je maximálně znedůvěryhodnit a dehonestovat vaši osobu. Stránky jsou navíc koncipované tak, aby při zadání vašeho jména do internetového vyhledávače vyjely na jednom z prvních míst.

 

O své osobě jsem se tak dozvěděl řadu nových, zaručeně "pravdivých" informací, které jsem do té doby ani sám nevěděl: Moji izraelští kamarádi by určitě žasli nad tím, že jsem ve skutečnosti těžký antisemita, ředitel mé bývalé střední školy zas nad tím, že jsem násilník, který v roce 1996 během šprtání ještě stihl někoho pobodat, můj strýc Khalid by byl zcela jistě překvapen zjištěním, že jsem v letech 2005 a 2006 pravidelně absolvoval lety Chartům - Káhira - Praha a zpět, za účelem se chodit rvát na pražské diskotéky, zdejší admini by zajisté nevěřícně kroutili hlavou nad tím, že jsem pod svým článkem uzavřel již otevřenou diskusi a znovu ji otevřel, moji dlouholetí přátelé by s otevřenou pusou zírali na to, že jsem vlastně muslim a má bývalá přítelkyně by byla tuze překvapená zjištěním informace, že jsem gay... -Inu, co se o sobě člověk nedozví na internetu.. :-) Můj profil se začal každý den rozrůstat o nové informace o mé osobě, které jejich tvůrci vyčenichali na internetu a upravili je tak k obrazu svému. Nemám čas na to se zajímat ani vyjmenovávat všechny překroucené informace, polopravdy a lži, které o mě kdy byly napsány, na dotyčných stránkách mě však zaujal jeden obrovský paradox: V jejich úvodu se o mě sice psalo jako o závistivém, veskrze neúspěšném člověku a přitom tvoření mého profilu jejich tvůrci věnovali desítky hodin práce a na jeho tvorbu vynaložili tolik úsilí a času. -Nechci být paranoidní, ale skoro to vypadá na něčí placenou objednávku...

 

Koncem Listopadu loňského roku jsem s podezřením ze spáchání trestného činu nebezpečného pronásledování obrátil na PČR a zároveň kontaktoval několik advokátů. Na internetu jsem posléze čirou náhodou narazil na stránky iniciativy, která se mimojiné zabývá právním poradenstvím a zastupováním právě v případech stalkingu. Abych řekl pravdu, mnoho jsem si od toho nesliboval. O to víc jsem byl příjemně překvapen, když si se mnou zástupci jedné z úzce spolupracujících advokátních kanceláří tohoto projektu domluvili schůzku a místo prázdných slov předchozích advokátů jsem měl konečně pocit, že mluvím s lidmi, které moje kauza zajímá, skutečně mi chtějí pomoci a místo slov za ně budou mluvit činy. Tak se také stalo. Během pár týdnů byla znovu urgována policie, zjištěny IP adresy a skutečná jména některých tvůrců, a s důrazným varováním byl obeslán skutečný vlastník zmiňované domény. Ten na varování sice reagoval arogantně, přesto se však začaly dít nevídané zázraky a doposud narůstající stránka o mě začala náhle zcela "náhodou" hubnout a smrskla se tak na třetinovou velikost původních stránek. Ačkoli celá kauza ještě zdaleka není u konce, tak jsem s dosavadní prací specializované advokátní kanceláře spokojen a zařadil jsem si ji mezi své oblíbené.

 

Co je to tzv. "stalking"?:

Dle české právní úpravy, obsažené v trestním zákoníku, se novým trestným činem nebezpečného pronásledování, tzv. stalkingem, se rozumí dlouhodobé pronásledování jiného, a to prostřednictvím:

  •  vyhrožováním ublížením na jeho zdraví nebo jinou újmu jemu nebo osobám jemu blízkým, 
  •  vyhledáváním jeho osobní blízkosti nebo jeho sledováním, 
  •  vytrvalým kontaktováním jej prostřednictvím prostředků elektronických komunikací, písemně nebo jinak 
  •  jeho omezováním v jeho obvyklém způsobu života, 
  •  zneužívání jeho osobních údajů za účelem získání osobního nebo jiného kontaktu.

 

V jakých případech se může jednat o trestný čin? :

K tomu, aby mohlo dojít k obvinění pachatele ze stalkingu, musí být dodrženy tři podmínky a to:

  • jednoznačnost, že pronásledovatel tak činí evidentně proti vůli oběti,
  • pronásledování oběti je intenzívní,
  • pronásledování oběti je dlouhodobé (dle současně dohodnuté praxe zhruba 4 až 6 týdnů).

 

Pár užitečných rad pro oběti stalkerů:

  • Kompletně zdokumentujte veškeré útoky stalkerů na Vaši osobu včetně vámi obdržených sms zpráv, dopisů, e-mailů, screenshotů dokazujících napadání Vaší osoby v diskuzích na internetových fórech a adres majitelů domén na kterých o vás vycházejí dehonestující informace.
  • Adresu majitele domény snadno získáte zadáním jejího celého jména do kolonky na: http://www.whois.sc/ (Mnohé domény jsou však registrovány pod smyšleným jménem i adresou)
  • Vše co nejrychleji oznamte na PČR pro podezření z trestného činu nebezpečného pronásledování, nenechte se odradit počátečným liknavým postojem policie a trvejte na podání trestního oznámení.
  • S protokoly od policie následně kontaktuje některou z iniciativ a specializovaných právních kanceláří, které se zabývají poradenstvím a právním zastupováním v případě stalkingu.

 

 

Za výše uvedené protiprávní jednání hrozí pachateli trest odnětí svobody až na jeden rok. V případě, kdy pachatel spáchá výše uvedené skutkové podstaty trestného činu nebezpečného pronásledování vůči dítěti, těhotné ženě, se zbraní nebo nejméně dvěma osobám, mu hrozí trest odnětí svobody na šest měsíců až tři roky. #

                                                                                                                                               

Autor: Vít Hassan | čtvrtek 10.5.2012 13:34 | karma článku: 22,29 | přečteno: 4867x
  • Další články autora

Vít Hassan

Petr Pilát: „Když jezdec odejde domů jenom s lokty od krve, tak je to fajn.”

Petr Pilát (*12.3.1991) Momentálně bydlí v Zaječicích se svou rodinou. Na motorce jezdí od svých 3 let a FMX začal skákat již ve svých 10 letech. V roce 2005 se zapsal do dějin, když jako nejmladší člověk na světě skočil backflip.

25.1.2024 v 13:34 | Karma: 9,13 | Přečteno: 259x | Diskuse| Sport

Vít Hassan

Výběr mých 60 nejlepších fotografií za rok 2023

Takový byl můj fotografický rok 2023. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2023 v 13:34 | Karma: 18,84 | Přečteno: 577x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

„Až se k tobě příště nějaký hloupý Izraelec bude chovat podobně, tak mi zavolej.“

Na iDnes jsem si přečetl článek s titulkem Výčepní v Praze odmítl obsloužit židovské hosty, potyčku řešila policie. Reportáž popisovala to, že výčepní v hospodě U Hrocha údajně odmítl obsloužit židovské hosty kvůli jejich víře.

28.10.2023 v 10:10 | Karma: 45,92 | Přečteno: 21614x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Výběr mých 90 nejlepších fotografií za rok 2022

Takový byl můj fotografický rok 2022. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2022 v 13:34 | Karma: 19,62 | Přečteno: 763x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

Trenér Kari Jalonen: „Dobrá defenziva a zachování české DNA může být klíčem k vítězství.“

Kari Jalonen (* 6. ledna 1960, Oulu) je finský hokejový trenér a bývalý lední hokejista. Mezi trenéry byl v roce 2022 řazen k nejlepším v Evropě. 10. března 2022 byl jmenován do pozice hlavního trenéra české hokejové reprezentace.

28.11.2022 v 13:34 | Karma: 8,16 | Přečteno: 295x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 243
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4109x
Jsem profesionální fotograf a novinář na volné noze. Toto je můj osobní blog, kde převážně přepublikovávám mé v jiných médiích vydané fotografie a rozhovory s osobnostmi.

V diskusi odpovídám pouze na slušné dotazy směřující k tématu daného článku. Příspěvky nesouvisející s tématem daného článku nekompromisně mažu.

Navštivte můj fotoweb:

http://vithassan.wixsite.com/photography

Instagram: 

https://www.instagram.com/vit.hassan.photography/