Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Déja vu s předsedou DSSS Tomášem Vandasem

Nedá mi to, abych se s Vámi nepodělil o zážitek ze začátku tohoto týdne. Předminulý týden jsem si telefonicky domluvil rozhovor s předsedou Dělnické strany sociální spravedlnosti Tomášem Vandasem. Jelikož si na internetu nedávno stěžoval na jistého "zlého" Žida, který mu neprodal pivo v souvislosti s tím, že pivo fašistům neprodává, tak jsem mu chtěl ukázat svoji pohostinnost a slíbil jsem mu, že ho pozvu... Setkání se mělo uskutečnit toto pondělí v kavárně Déjà vu u metra Budějovická...

Autor článku v rozhovoru s místopředsedou Dělnické strany, který se na rozdíl od pana Vandase nebojí odpovídat na tvrdé otázky.Foto: Martin Kabát

Samozřejmě zde nebudu lhát a psát, že jsem chtěl pana Vandase nějak šetřit. Naopak, měl jsem pro něj připraveny velmi tvrdé otázky a záleželo by jenom na jeho komunikačních schopnostech, zda by mě v rozhovoru přeargumentoval či ne. V jednom pana předsedu musím pochválit: Je opravdu dochvilný. - To je ale asi tak všechno. Když jsem vyšel ven ze zmiňované kavárny panu Vandasovi vstříct a podával mu ruku, tak mi ji nepodal a se slovy: "Vy chcete ten rozhovor?" se otočil na podpatku, zbaběle před mými otázkami prchl do své bílé Felície a odjel.

Nedalo mi to a včera ráno jsem se pana předesedy DSSS telefonicky musel zeptat, proč mi neposkytl onen kýžený rozhovor. Pan Vandas mi na to odvětil: "Protože o nás píšete prasárny" a následně mi zavěsil. - Nějak jsem si v té chvíli vzpomněl na to, jak byl pan předseda rozhořčen na onoho Žida, který mu onehdy neprodal pivo a na svých stránkách si stěžoval, že to asi nebyl Žid, jelikož pokud by to byl skutečně Žid, prodal by zřejmě cokoliv a komukoliv, i ďáblu nebo Vandasovi...

 

Glosa: Vám pivo neprodám! Jsem Žid: "31. července 2011 Nedá mi to, abych se s vámi nepodělil o zážitek z minulého víkendu. Nedělní odpoledne jsem využil k návštěvě Pražského hradu a katedrály sv. Víta. Musím se přiznat, že i když tyto prostory vidí člověk opakovaně, vždy na něj, zejména v prostorách katedrály, dýchne kus historie a našich dějin.

Člověk vidí tu krásu, monumentálnost stavby a přemítá, jak to vlastně tehdy naši předci mohli bez všech stavebních vymožeností, přesných výpočtů a moderní techniky postavit. Pozitivní dojem kazí jen obrovský nával turistů, kteří hlava nehlava utíkají, pokřikují a fotí.

Při odchodu z Hradu směrem dolů na Malostranské náměstí jsem chtěl koupit jedno malé pivo pro svůj doprovod. Zamířil jsem tedy k prvnímu občerstvení. Ne! Zněla odpověď na můj požadavek. Podivil jsem se a říkám: Vy nemáte pivo? Vám nic neprodám, říká prodavač. Jsem Žid a fašistům neprodávám! Jeho odpověď mě zarazila a tak pokračuji: Proč si myslíte, že jsem fašista? Na to již dotyčný pán neodvětil a jen se nepřítomně tvářil.

Jelikož jsem nechtěl marnit svůj čas s člověkem nevábného vzhledu a zřejmě duševně nevyzrálým, odešel jsem s pobaveným úsměvem pryč. Když tak nad tím nyní přemítám, napadlo mě, že ten pán, prohlašující se za Žida, asi vědomě lhal. Vždyť pokud by to byl skutečně Žid, prodal by zřejmě cokoliv a komukoliv, i ďáblu nebo Vandasovi. Ale to je třeba jen moje domněnka."  Tomáš Vandas

 

Pane předsedo, z nás dvou opravdu nejsem ten, kdo píše prasárny podněcující rasovou nenávist vůči jiným či nedrží dopředu dané slovo!

 

- Když tak nad tím vším nyní přemítám, napadlo mě, že ten pán, prohlašující se za schopného politika, nám asi vědomě lže. Vždyť pokud by to byl skutečně schopný politik, který si své názory dokáže obhájit, tak by se na otázky nebál odpovídat komukoliv, i ďáblu nebo Hassanovi. Ale to je třeba jen moje domněnka.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vít Hassan | pátek 23.9.2011 13:32 | karma článku: 22,01 | přečteno: 2202x
  • Další články autora

Vít Hassan

Petr Pilát: „Když jezdec odejde domů jenom s lokty od krve, tak je to fajn.”

Petr Pilát (*12.3.1991) Momentálně bydlí v Zaječicích se svou rodinou. Na motorce jezdí od svých 3 let a FMX začal skákat již ve svých 10 letech. V roce 2005 se zapsal do dějin, když jako nejmladší člověk na světě skočil backflip.

25.1.2024 v 13:34 | Karma: 9,13 | Přečteno: 260x | Diskuse| Sport

Vít Hassan

Výběr mých 60 nejlepších fotografií za rok 2023

Takový byl můj fotografický rok 2023. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2023 v 13:34 | Karma: 18,84 | Přečteno: 578x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

„Až se k tobě příště nějaký hloupý Izraelec bude chovat podobně, tak mi zavolej.“

Na iDnes jsem si přečetl článek s titulkem Výčepní v Praze odmítl obsloužit židovské hosty, potyčku řešila policie. Reportáž popisovala to, že výčepní v hospodě U Hrocha údajně odmítl obsloužit židovské hosty kvůli jejich víře.

28.10.2023 v 10:10 | Karma: 45,92 | Přečteno: 21615x | Diskuse| Politika

Vít Hassan

Výběr mých 90 nejlepších fotografií za rok 2022

Takový byl můj fotografický rok 2022. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2022 v 13:34 | Karma: 19,62 | Přečteno: 764x | Diskuse| Fotoblogy

Vít Hassan

Trenér Kari Jalonen: „Dobrá defenziva a zachování české DNA může být klíčem k vítězství.“

Kari Jalonen (* 6. ledna 1960, Oulu) je finský hokejový trenér a bývalý lední hokejista. Mezi trenéry byl v roce 2022 řazen k nejlepším v Evropě. 10. března 2022 byl jmenován do pozice hlavního trenéra české hokejové reprezentace.

28.11.2022 v 13:34 | Karma: 8,16 | Přečteno: 295x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí

9. května 2024  12:33,  aktualizováno  11.5

Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...

Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace

11. května 2024

Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky

10. května 2024  14:27,  aktualizováno  22:30

V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 243
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4109x
Jsem profesionální fotograf a novinář na volné noze. Toto je můj osobní blog, kde převážně přepublikovávám mé v jiných médiích vydané fotografie a rozhovory s osobnostmi.

V diskusi odpovídám pouze na slušné dotazy směřující k tématu daného článku. Příspěvky nesouvisející s tématem daného článku nekompromisně mažu.

Navštivte můj fotoweb:

http://vithassan.wixsite.com/photography

Instagram: 

https://www.instagram.com/vit.hassan.photography/