„Čechy Čechům!“, „Cikáni do plynu!“, „Tomio na hrad!“

15. 09. 2011 13:31:16
Česko - japonsko - korejský bavič a mluvčí Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura mě zde na blogu již několikrát pobavil víc než ve své putovní show. Mnohdy se mi nad jeho tragickomickými populistickými výroky chtělo více plakat než smát, teď je tomu přesně naopak. Tomio totiž v nedávném rozhovoru pro Parlamentní listy řekl: "Bylo by dobré, pokud by se probrali i všichni založení takzvaně multikulti. Krása naší země je přece v odlišnosti, v tom, že máme české syrečky, máme češtinu, českou svíčkovou - máme další české věci"

Tomio Okamura v uvedeném rozhovoru také uvedl: Úplně mě děsí, že se lidé bojí říct, Čechy Čechům. Okamžitě jsou označeny za xenofoby či nacisty. Ale kde to jsme?“ pozastavil se nad současným stavem v Česku.

- Pane Okamuro, většina Čechů nejsou rasisté, většina Čechů jsou slušní lidé a právě proto odmítají xenofobní hesla typu "Čechy Čechům!" Podobná xenofobní hesla jim silně připomínají obdobná hesla z Německa třicátých let a zároveň davové pokřiky holohlavých hlav na současných neonacistických pochodech: "Čechy Čechům!", "Bílé Čechy!" či "Cikáni do plynu!" - Většina Čechů se od podobného jednání, obhajování rasistických vrahů, programů neonacistických stran, jejich bývalých kandidátů sedících na ministerstvu školství a veškerých sympatií k neonacistům na rozdíl od Vás totiž zcela distancuje.


Tomio Okamura v rozhovoru také vyzývá: Proberme se!“Bylo by dobré, pokud by se probrali i všichni založení takzvaně multikulti. Krása naší země je přece v odlišnosti, v tom, že máme české syrečky, máme češtinu, českou svíčkovou - máme další české věci.“

- To jsem rád, že Tomio, vyzývá všechny takzvaně multikulti, aby se probrali. Pokuď mu však jde o boj proti multikulti měl by se jako první probrat on sám, pohlédnout do svého japonsko - korejského zrdcadla a teprve poté žvanit něco populistického o multikulti. Pokuď mu jde jen ryze o české syrečky a českou svíčkovou, tak by měl jít ostatním podnikatelům příkladem a přestat sem dovážet japonské sushi boxy a cetky pro lolitky.


Zde je přepis toho, jak Tomia Okamuru bravurně argumentačně rozebrala novinářka Barbora Tachecí:

Tomio Okamura:

DOKONCE I ŽIDI

Úvod rohovoru, napsaný B. Tachecí:

Ještě před několika lety prodával v tokijském kině popcorn a colu. Dnes je velmi úspěšný podnikatel s ambicí hodně mluvit do věcí veřejných. Tomio Okamura.

Jejíma očima:

Stříhání thůjí, které je mou pravidelnou terapií po každém rozhovoru, tentokrát nezabralo. Ta diskuse se mi pořád honila hlavou a honí dosud. Bez ohledu na tento rozhovor chci říci zcela jasně, že Tomio Okamuru považuju za nesmírně pracovitého, úspěšného (což vždy míním jako pochvalu) a plošně nadaného člověka. Komunikátora s velkým K. Jen jsme narazili na téma, které se asi dobře zkomunikovat nedá. Byla bych radši, kdyby se to téma nikdy neobjevilo.

Umíte vládnout?

Ne. Takovou ambici nemám a ani nevím, jak se má správně vládnout.

Tak proč jste napsal knihu Umění vládnout?

Napsal jsem svoji vizi. O tom, jak udělat, aby nás v zahraničí mohli poplácat po zádech a říci ano, jste malý národ, ale chytrý, inteligentní.

Přicházíte s nějakou novou vlastní objevnou myšlenkou?

Oprašuji staré pravdy. Chovat se normálně, slušně a poctivě – to je podstata.

Problém je, že slušnost každý chápe jinak. Třeba Národní strana si určitě myslí, že se chová slušně. Takže bychom měli umět rozlišit, co je slušnost a co je třeba extrémismus.

To tam popisuji. Mimochodem takové osobnosti jako vy by měly jít příkladem a říkat své názory. Protože normální člověk si bere příklady od osobností známých a úspěšných a když osobnosti budou mít správně nastavené morální hodnoty, posuneme se dál.

Souhlas. Proto své názory říkám v průběhu všech svých rozhovorů a budu to dělat i dnes. Proč nechcete vstoupit do politiky?

A co by mi to mělo přinést? Plat poslance je 60 tisíc hrubého, to bych si mnohonásobně pohoršil. Druhá věc je ta, že proto, aby to pro mne byl výtah, abych byl známý, to taky nepotřebuji.

Říkáte, že hlavní poselství Japonců světu je obecná pravda, že Naše cena není v tom, co máme, ale v tom co dáváme druhým. Zdá se, že pro vás je důležitější to, co máte.

...To ne.

Vždyť jste ve všech rozhovorech uváděl finanční ztrátu jako rozhodující důvod, proč nechcete do politiky.

To je pravda.

Tak je pro vás důležitější to, co máte, nebo to, co dáváte druhým?

Tak to nemá snad s politikou nic společného.

To je základ politiky.

Vy mě sunete snad, že chci jít do politiky. Ale já...

Děláte dojem, že umíte okomentovat cokoliv. Například: „O Národní straně píšeme, že je extrémistická, ale čím doopravdy? V čem je například extrémní názor, že Cikáni by si měli založit vlastní stát a že Česká republika by měla podpořit jejich vystěhovalectví do země, odkud pochází jejich prapředci ?“

Říkal jsem to v kontextu vystěhovalecké vlny do zahraničí, oni se sami rozhodovali, že budou odcházet do Kanady.

Nikoliv. Řekl jste to v kontextu pamfletu s názvem Konečné řešení cikánské otázky.

Vidím v tom synergii se založením židovského státu, kdy dokonce mocnosti hlasovaly v OSN , aby byl vytvořen židovský stát. Tedy pro ty Židy, kteří se chtěli vystěhovat – a tady jsem viděl tu synergii, že Romové se chtěli vystěhovat do Kanady. Takže proč jim to neumožnit.

Nevidíte zásadní rozdíl, že Židé léta usilovali o vznik vlastního státu a požádali o podporu, zatímco Cikáni žádnou takovou ambici nemají a je jim to vnucováno zvenku?

Taky moje poslední věta v tom článku je, že židi jsou mnohem ambicioznější.

Tak znova: vidíte nějaký rozdíl mezi úsilím kohokoliv založit si vlastní stát a vnucováním této myšlenky někomu, kdo tyto ambice nemá?

Tak to rozdíl je. Ale myslel jsem to jako jednu z cest, když chtějí pryč, tak jim to umožnit.

Z vašeho blogu jsem pochopila, že nevíte, v čem je Národní strana extrémistická. Stále to nevíte?

Mě ta strana vůbec nezajímá, já jí neznám. Je mi ukradená.

Ale kladete si otázku, v čem je vlastně extrémistická, takže vám zjevně extrémistická nepřipadá.

No tak promiňte, když byla oficiálně registrovaná Ministerstvem vnitra, normálně povolená strana.

Ano. Jako NSDAP.

Tak. Takže to je otázka na Ministerstvo vnitra, proč...

Ne, to je otázka na vás, jestli přemýšlíte.

No, promiňte, ale když je to legální, tak mi to přijde v pořádku a stačí mi to.

Znovu: víte, že NSDAP v Německu byla legální stranou? A stačilo to?

No tak asi to odpovídalo německým zákonům.

A to je útěcha? Nebo ti lidé měli víc přemýšlet?

No tak většina lidí s tím tak nějak souhlasila. A jak jste mě citovala a vytrhla to z kontextu, tak s tímhle blogem tak přibližně 95% čtenářů souhlasilo.

Takže až mi 95% čtenářů řekne, že je třeba židy zplynovat, má to pro mne něco znamenat?

Já vám povím, co to znamená. Že tu máme reálný problém, který trápí 95% této republiky. To, že vzbuzuju diskusi na toto téma je naopak obranou proti xenofobii, protože pokud nepojmenujeme problém a neřekneme, že to a to je řešení ...potom přijde xenofobie skutečná.

To jsou dvě různé věci. Problémy s Romy máme a zatím je neumíme řešit. Teď ale mluvím o extremistech, kteří vypracovali – či nevidí nic špatného – na myšlence repatriace Romů pod titulkem konečné řešení cikánské otázky. V pamfletu, na jehož myšlence nevidíte nic zlého, mimo jiné autor upozorňuje na účinnost řešení sporů rozdílných etnik repatriací toho, které na dané území nemá historický nárok“ – zní vám to jako prima nabídka?

Ne. To odmítám.

Ale nevidíte na tom nic extrémistického.

Je pravda, že už jsem to četl někdy před třemi lety, už si to nepamatuji.

Nemělo by být povinností slušného člověka – alespoň podle mé definice slušnosti – že se podívá na spisek s názvem Konečné řešení cikánské otázky a řekne: je mi z toho na zvracení?

No ten název je děsnej. Ale spíš bych se podíval na obsah.

Tak jste se na to podíval a – neřekl jste národu, že název je děsný, neřekl jste, s čím rozhodně nesouhlasíte – jediné co jste na to téma řekl, že nepropagoval nic ošklivého.

Já nevím, co je vaším cílem, ale mým cílem je nastolit debatu o tom, co zajímá 95% lidí.

A mým cílem je ukázat váš způsob myšlení, tak jako u každého hosta. Víte, že plynové komory začaly ideou repatriace Židů? Kdo tohle ví, je citlivý na návrhy repatriací a věty typu, že někdo na toto území nemá historický nárok.

Ale tohle já odmítám, to už jsem řekl. Já nevím, jak to máte v rodině vy, ale můj dědeček byl z Bytřice pod Hostýnem jako nekomunistický odbojář mučen a vězněn nejdříve nacisty a pak komunisty.

A myslíte, že váš dědeček by vám zatleskal za vaše názory?

No promiňte, ale můj blog si přečetlo 80 tisíc čtenářů a je to diskuse, kterou je třeba rozvíjet. Moje řešení je úplně jiné, mě Národní strana nezajímá. Mně do mých osmnácti let nadávali do všech možných Vietnamců, Číňanů, šikanovali mě.

Právě proto bych čekala, že budete o historických zkušenostech víc přemýšlet, než něco napíšete.

Ale já přemýšlím. Můj blog je v pořádku.

Jak daleko je od projektu dobrovolnosti k projektu donucení, nese-li projekt zmíněný titulek?

To já nevím, v tom já nejsem politolog. Jakékoliv násilné vystěhování, pogromy, plynové komory, ze kterých se mi zvedá žaludek – to samozřejmě odmítám, to je přece jasné.

Lidé, pro které je to tak jasné, jsou schopni vidět začátky, které k tomu mohou vést.

Já vím. V tomhle máte pravdu. V tom s vámi souhlasím.

Co si myslíte o židech?

Já mám rád úplně všechny národy na světě. Židé jsou velmi ambiciozní národ a to se mi na nich líbí.

Kdyby bylo dost lidí, kterým by se to naopak nelíbilo, mohli bychom je repatriovat do Izraele, co říkáte?

Ale mně se to líbí. Židovských přátel mám spoustu. I cikánů. I homosexuálů.

Lišíme se vlastně jen v maličkosti: já necítím potřebu o tom mluvit, protože ani nevím, kdo je kdo. Naposledy: měl byste něco proti myšlence, kdyby ji podporovalo dost lidí, abychom zatím jen navrhli přesun Židů do Izraele?

Co to je za divný otázky? Přece já nikoho nikam nechci přesouvat.

Ne, já vím. Vy chcete nabízet možnost repatriace.

To jsem nikdy neřekl.

Naposledy vás cituji: „V čem je například extrémní názor, že Cikáni by si měli založit vlastní stát a že Česká republika by měla podpořit jejich vystěhovalectví do země, odkud pochází jejich prapředci?“ No a Židi už ho mají založený, tak že bychom je podpořili?

O tom jsem neuvažoval. Já řeším lidi, kteří v tom státě víc berou než dávají. A je úplně jedno, jestli je to bílý bezdomovec nebo Rom nebo černoch.

Hitler neměl problém s nástupem k moci mimo jiné proto, že i německé elity říkaly, že o nic moc nejde, vždyť on to tu jen trochu vyčistí.

To je šílená myšlenka. Mně je z toho úplně špatně. Já nechci nic čistit. To je přece hrozný! Jen chci, abychom v naší zemi byli všichni spokojení. Chci jen poukazovat na problémy a diskutovat o nich. Jinak ta xenofóbie a rasismus fakt přijde!

Ale já mám pocit, že xenofobie a rasismus už přišly. Třeba v tom, že člověka vašich zkušeností a vašich kvalit neznepokojuje existence takové strany a takových spisků. Jestli elity neřeknou, že je to odporné, a místo toho se ptají, v čem je vlastně ta Národní strana extrémistická a v čem je ten spisek extrémistický, vždyť vlastně jde jen dobrovolnou repatriaci – takhle to začíná! Chápete to?

Chápu a máte pravdu. Ale celá hodina se točí kolem jedný otázky.

Ale zcela zásadní.

Víte, ale mrzí mě, že i propagace toho, že jsme Češi, je vydávána za extrémismus. A hned se řekne Čechy Čechům. Ale pozor, píšu to ve své knížce, Češi jsou dneska Vietnamci, Češi, Romáci, Slováci. Já to tam píšu, to všechno jsou dnes Češi! I Židi tam dokonce píšu.

Tolik z rozhovoru jehož autorem je půvabná žena a skvělá novinářka Barbora Tachecí. Jiné ženě děkuji za přepis tohoto článku.


Bloger s názory balancujícími na hraně fašismu a mluvčí Asociace cestovních kanceláří v závěru svého rozhovoru pro Parlamentní listy dodává: Snažím se upozornit na to, že by mohly u nás přerůstat přes únosnou mez. Můj syn má rysy po mně - nechci, aby se za pár let, až lidé ztratí totálně trpělivost s jakýmikoli nepřizpůsobivými občany - a je jedno, zda jsou té, či oné národnosti či barvy pleti - musel bát vyjít na ulici, že bude kvůli své odlišnosti honěn jako štvaná zvěř či perzekuován,“.

No, vidíte pane Tomio - aspoň na něčem jsme se shodli! Moje děti budou mít také rysy po mně a já také nechci, aby je za pár let nějaký rasistický primitiv napadal, kvůli jejich odlišnosti, jenom proto, že byl ovlivněn názory jistého Tomia Okamury, který se veřejně zastával rasistických vrahů z řad neonacistů, podivoval se nad tím, co je extrémistického na Národní straně, všechny Cikány či jim podobné by nejradši vystěhoval do Indie a jeho názory byly pouze díky tomu, že byl mediálně známý, brány jako standard. - Nutno podotknout, že současný hnědý standard, který se stále více extrémizuje.

- Jsem rád, že aspoň na něčem jsme se shodli, - proto já píši své blogy, stejně jako Vy píšete ty své.

Autor: Vít Hassan | čtvrtek 15.9.2011 13:31 | karma článku: 23.76 | přečteno: 6260x

Další články blogera

Vít Hassan

Petr Pilát: „Když jezdec odejde domů jenom s lokty od krve, tak je to fajn.”

Petr Pilát (*12.3.1991) Momentálně bydlí v Zaječicích se svou rodinou. Na motorce jezdí od svých 3 let a FMX začal skákat již ve svých 10 letech. V roce 2005 se zapsal do dějin, když jako nejmladší člověk na světě skočil backflip.

25.1.2024 v 13:34 | Karma článku: 8.67 | Přečteno: 232 | Diskuse

Vít Hassan

Výběr mých 60 nejlepších fotografií za rok 2023

Takový byl můj fotografický rok 2023. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2023 v 13:34 | Karma článku: 18.84 | Přečteno: 561 | Diskuse

Vít Hassan

„Až se k tobě příště nějaký hloupý Izraelec bude chovat podobně, tak mi zavolej.“

Na iDnes jsem si přečetl článek s titulkem Výčepní v Praze odmítl obsloužit židovské hosty, potyčku řešila policie. Reportáž popisovala to, že výčepní v hospodě U Hrocha údajně odmítl obsloužit židovské hosty kvůli jejich víře.

28.10.2023 v 10:10 | Karma článku: 45.91 | Přečteno: 21579 | Diskuse

Vít Hassan

Výběr mých 90 nejlepších fotografií za rok 2022

Takový byl můj fotografický rok 2022. V silvestrovském fotoblogu již tradičně přináším výběr svých nejlepších fotografií, které jsem pořídil v uplynulém roce. Do diskuse mi napište jaké 3 Vás zaujaly nejvíce.

31.12.2022 v 13:34 | Karma článku: 19.16 | Přečteno: 760 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 9.00 | Přečteno: 97 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 9.05 | Přečteno: 239 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 9.02 | Přečteno: 142 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 15.05 | Přečteno: 350 | Diskuse
Počet článků 243 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4108

Jsem profesionální fotograf a novinář na volné noze. Toto je můj osobní blog, kde převážně přepublikovávám mé v jiných médiích vydané fotografie a rozhovory s osobnostmi.

V diskusi odpovídám pouze na slušné dotazy směřující k tématu daného článku. Příspěvky nesouvisející s tématem daného článku nekompromisně mažu.

Navštivte můj fotoweb:

http://vithassan.wixsite.com/photography

Instagram: 

https://www.instagram.com/vit.hassan.photography/

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...